Skuteczne pozycjonowanie witryn internetowych

Skuteczne pozycjonowanie witryn internetowych

Szacuje się, że obecnie dostępnych jest ok. dwóch miliardów stron internetowych. Przebicie się przez nie, pokazując klientom swoją ofertę, stanowić może nie lada wyzwanie. Nie wystarczy tylko stronę stworzyć. Należy położyć mocny akcent na pozycjonowanie strony internetowej.

Pozycjonowanie stron internetowych a słowa kluczowe

Keyword, czyli frazy kluczowe, służą użytkownikom do wyszukiwania interesujących informacji, produktów. Dobór odpowiednich fraz kluczowych rozpoczyna proces pozycjonowania stron internetowych.

Składać się one mogą z różnych ilości słów. Wybór słów kluczowych powinien zostać przemyślany, aby bezpośrednio nawiązywał do tego, co można znaleźć na stronie. Osoby zabierające się za pozycjonowanie lokalne i globalne muszą wiedzieć, że wyróżnia się kilka typów słów kluczowych:

  • brandowe – bezpośrednie nazwy marek lub firm,
  • główne – jedno lub dwu wyrazowe zapytanie,
  • long tail – frazy długiego ogona, używane są bardzo rzadko, ale nie ma przy nich tak dużej konkurencji.

Dobór właściwych słów kluczowych można nawet przeprowadzić samodzielnie, bez angażowania specjalistów. Przyda się jednak znajomość pewnych narzędzi jak: Ubersuggest, Answer The Public, Surfer Keyword.

Pozycjonowanie stron Warszawa – audyt SEO

Pierwszy powinien być dobór właściwych fraz kluczowych, czy też audyt SEO? Można spotkać się z różnymi opiniami na ten temat. Decydując się na audyt SEO, należy poprosić o pomoc. Wystarczy w Google wpisać “pozycjonowanie stron Warszawa“, aby uzyskać namiar na dobre agencje SEO zajmujące się tego typu usługami.

Pozycjonowanie stron, poprzedzone audytem SEO, będzie w stanie odpowiedzieć na pytanie, który z elementów działa w sposób nieprawidłowy. Audyt składa się z analizy takich czynników jak:

  • on-site – m.in. sprawdzenie struktury strony internetowej, budowa adresów URL,
  • off-site – sprawdzenie linków zewnętrznych,
  • robot – wytyczne dla robotów crawlujących, występowanie błędów 404 na stronie,
  • UX, czyli User Experience – doświadczenia użytkowania odnośnie danej strony.

Skuteczne pozycjonowanie stron a link building

Pozycjonowanie stron WWW nie jest takie łatwe. W szczególności, że ma ono doprowadzić do przyciągnięcia dużej grupy potencjalnych klientów. Aby pozycjonowanie sklepów internetowych, czy też stron, mogło przynieść spodziewany skutek, konieczna jest znajomość tematu pozyskiwania linków.

Dzieli się je na dwie grupy:

  • linki nofollow – charakteryzują się one tym, że nie są one w stanie przenieść mocy linków (link juice) do strony, to najczęściej grupa spotykanych, darmowych linków,
  • linki doffolow – mają moc przenieść link juice do strony, z reguły są one płatne.

W linkowaniu do strony pomocne będą również profile społecznościowe, które zapewnia m.in. Facebook, Linkedin, Instagram, Twitter, YouTube.

Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google

Lokalne pozycjonowanie stron to także temat, którego nie można pomijać. Wiele osób uważa, że profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych odnosi się tylko i wyłącznie do firm działających w skali ogólnoświatowej. Tak nie jest.

Warto poświęcić uwagę na to, aby być widocznym w lokalnych wynikach wyszukiwania, dzięki czemu potencjalni klienci będą wiedzieć, jakie firmy działają w ich regionie. Szacuje się, że tego typu działania SEO są w stanie zwiększyć ruch o ok. 50%. Przydadzą się do tego usługi, jakie zapewnia Google Moja Firma. Założenie wizytówki w takim miejscu nie zajmuje dużo czasu. Można tego dokonać samodzielnie. Mogą tym zająć się także doświadczeni specjaliści SEO, którzy dbać będą także o inne aspekty pozycjonowania strony. Posiadając taką wizytówkę, będzie można również odpowiadać na ewentualne komentarze klientów.

Materiał zewnętrzny