Czy pozycjonowanie lokalne jest szansą dla małych firm?

Czy pozycjonowanie lokalne jest szansą dla małych firm?

Obecna konkurencja na rynku z pewnością sprawiła, że niektóre przedsiębiorstwa- w szczególności te najmniejsze- musiały zaakceptować porażkę. Mają one bardzo ciężkie zadanie jeśli chodzi o wypracowanie sobie solidnej pozycji. Okazuje się jednak, że problem może leżeć przede wszystkim w nieodpowiednio dobranej strategii marketingowej. Problem może odnosić się głównie do zadań na płaszczyźnie SEO. Jeśli witryna małego przedsiębiorstwa nie generuje ruchu, wówczas nie trafia do klientów. Z racji tego, że małe firmy mają zawężony obszar działań, mogą się one zainteresować pozycjonowanie lokalnym. Czy więc lokalne SEO rzeczywiście będzie dla nich szansą?

Obecna konkurencja na rynku z pewnością sprawiła, że niektóre przedsiębiorstwa- w szczególności te najmniejsze- musiały zaakceptować porażkę. Mają one bardzo ciężkie zadanie jeśli chodzi o wypracowanie sobie solidnej pozycji. Okazuje się jednak, że problem może leżeć przede wszystkim w nieodpowiednio dobranej strategii marketingowej. Problem może odnosić się głównie do zadań na płaszczyźnie SEO. Jeśli witryna małego przedsiębiorstwa nie generuje ruchu, wówczas nie trafia do klientów. Z racji tego, że małe firmy mają zawężony obszar działań, mogą się one zainteresować pozycjonowanie lokalnym. Czy więc lokalne SEO rzeczywiście będzie dla nich szansą?

Rynek ogólnopolski bywa zwodniczy, lokalny zaś bezpieczniejszy

Małe przedsiębiorstwa powinny zdać sobie sprawę z tego, że na konkurowanie z prężnie rozwijającymi się firmami, nie przyszedł jeszcze czas. Jeśli chodzi o rynek reklamowy, to duże korporacje dominują w zakresie ogólnopolskim. To właśnie takie firmy pozwalają sobie rzucić wszystko na jedną szalę i trafiać do klientów z całego kraju. Wynika to z prostego powodu- mają one już solidne grono stałych i lojalnych klientów. W przypadku małych przedsiębiorstw jest zupełnie odwrotnie. Muszą one walczyć o klienta, a także zaadoptować się do ograniczonych możliwości względem marketingu i ograniczeń związanych z obszarem ich działania. Wówczas z pomocą przychodzi właśnie lokalne SEO. Pozycjonowanie lokalne Poznań, czy pozycjonowanie lokalne na każde inne miasto lub obszar w kraju sprawi, że przedsiębiorstwo przechytrzy konkurencję. Lokalne „zabiegi” w witrynie sprawią, że będzie ona widoczna nie tylko dla użytkowników szukających danej frazy, ale także dla tych, którzy znajdują się w danej lokalizacji, bez podawania jej nazwy. Jak więc widać pozycjonowanie stron Bydgoszcz czy na inne miasto, może być szansą dla mikrofirm.

Lokalne SEO a geolokalizacja Google

Lokalne SEO to możliwość przede wszystkim korzystania z geolokalizacji. W praktyce oznacza to, że strona pozycjonowana na daną lokalizację, będzie się wyświetlała użytkownikom, nawet jeśli nie uwzględnią jej we wpisywanej frazie. Geolokalizacja samodzielnie i w przybliżeniu odczyta położenie użytkownika i następnie algorytmy Google przefiltrują wyniki w taki sposób, by wyświetliły się jedynie te, którą są powiązane z aktualną lokalizacją użytkownika. Jak więc widać ten sposób pozycjonowania stron, daje małym i średnim firmom o wiele więcej możliwości co do tego, by trafiły one ze swoim przekazem do użytkowników i zakorzeniły się w ich świadomości.

Materiał Partnera