Tworzenie sklepów internetowych – jak to się robi w Toruniu?

Tworzenie sklepów internetowych – jak to się robi w Toruniu?

Toruńskie firmy idą z duchem czasu – już dawno zauważyły, że sama stacjonarna sprzedaż towarów nie jest tak korzystna, jak prowadzenie sprzedaży internetowej. W tym drugim przypadku mamy bowiem możliwość zyskania nowych klientów z całej Polski. Nie jesteśmy ograniczeni długością i szerokością geograficzną, a możemy sprzedawać swoje produkty nawet tej osobie, która znajduje się na drugim końcu kraju. Jest to zatem prosty sposób na wygenerowanie nowych zysków, które w przypadku sprzedaży stacjonarnej są ograniczone. Jeśli chodzi o sklepy internetowe Toruń tutaj wiedzie prym, gdyż z tego rozwiązania korzystają nie tylko firmy sprzedające ubrania, buty, kosmetyki, ale też zajmujące się specyficznymi gałęziami sprzedaży, jak sprzedaż militariów, akwarystyka, terrarystyka i wiele innych. Wszystkie łączy jedno – profesjonalnie wykonana strona internetowa, dzięki której klienci łatwo mogą się odnaleźć na niej i dokonać transakcji.

Tworzenie sklepów internetowych – jak to wygląda

Jak zatem wygląda taka profesjonalna strona www pozwalająca na sprzedaż produktów? Po pierwsze, wszystkie towary muszą być precyzyjnie podzielone na kategorie, dzięki którym klientom będzie łatwiej znaleźć to, czego szukają. Kategorie muszą być dokładnie nazwane i nie mogą wprowadzać klienta w błąd. Po drugie, każdy produkt musi być dobrze przedstawiony – niezbędne jest przynajmniej kilka zdjęć wysokiej jakości (obecnie wiele sklepów oferuje także możliwość obejrzenia produktu w 3D, czyli można obracać modelem 3D produktu w każdą stronę). Konieczny jest także opis produktu. Jeśli dany sklep posiada setki lub nawet tysiące przedmiotów, wykonanie oryginalnego opisu do każdego z nich może być czasochłonne, dlatego sklepy najczęściej zatrudniają do tego zadania copywriterów. Praca copywritera jest bardzo ważna, ponieważ to od przygotowanych przez niego treści zależeć będzie, czy klient zostanie zachęcony do zakupu produktu czy wręcz przeciwnie.

Tworzenie sklepów internetowych jednak zawsze zaczyna się od podstaw. A więc od zakupu serwera i domeny – czyli nazwy sklepu, która będzie wyświetlana w pasku adresowym przeglądarki. Następnie web developerzy „stawiają stronę”. W przypadku sklepów online najczęściej wykorzystuje się do tego platformy takie jak Presta czy Shopper, które później pozwolą zarządzającemu stroną na łatwą obsługę sklepu. Wszystko to brzmi prosto, jednak jest to zawsze proces, w który zaangażowany obok web developera jest także grafik. Dlatego też sklepy stacjonarne najczęściej zlecają stworzenie sklepu online firmie zewnętrznej, która się w tym specjalizuje.

Materiał Partnera